tisdag 19 januari 2010

Jag har öppnat bloggsida

Jag har bestämt mig för att sätta igång med en egen bloggsida för att skriva om det som jag tycker är intressant. Det kommer att handla mycket om ekonomi i Europa och som läget är nu inte minst det land jag föddes och växte upp i Island. Det har varit en obeskrivlig känsla av smärta att se hur stora nationer som Storbritannien och Holland med EU:s hjälp använder sin politiska makt för att trycka ned lilla Island och tvinga fram orättfärdiga pengakrav som kommer att sätta Island i konkurs. Detta är ingenting annat än utpressning. Island förnekas juridisk lösning, t.ex att EU:s domstolar beslutar om storleken på skulden efter Icesave. Tyvärr deltar Sverige i mobbningen på Island genom att inställa utbetalningar på lån till Island tills Storbritannien och Holland fått genom sina krav.

En del av artiklarna kommer att vara skrivna på isländska och en del på svenska, kanske några på engelska. Jag hoppas att mina inlägg tillför fakta och information som kan tydligare belysa några av vår samtids stora problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar