fredag 16 mars 2012

Många har blivit besvikna som följde rättegången menar huvudpersonen Geir Haarde

Geir Haarde tidigare i dag när han
talade med pressen
När riksrätten avslutade i dag så har alla förhör och slutpläderingar genomförts. När huvudpersonen, Geir Haarde, Islands tidigare statsminister, lämnade rätten växlade han några ord med pressen utanför:

"Jag vill säga det här och nu att jag är mycket glad att denna fas i rättegången är över. Jag tackar min försvarare och hans folk för deras arbete under denna rättegång. Nu blir det domstolens att väga ifall jag brutit på ett straffbart sätt i tjänsten. "

"Jag uppmanar alla - även mediamänniskor - att ge domstolen fred att fullfölja sitt arbete. Jag menar att processen här i Nationalkulturiska huset har varit mycket lärdomsrik."

"Jag väntar på resultatet helt utan fruktan. Jag är oskyldig från alla anklagelserna och jag är optimistisk på domens slutsats. "

Geir avslutade med att han efter att dom kungörs kommer att tala mera och då längre med pressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar